54U Media heeft geen last van metaalmoeheid
54U Media heeft geen last van metaalmoeheid

54U Media heeft geen last van metaalmoeheid

Van een kleine, eenvoudig krant gedrukt in zwartwit en een paar steunkleuren is MetaalNieuws in twintig jaar uitgegroeid tot een volwaardig, glosssy magazine dat bij veel bedrijven op de leestafel is te vinden. Met titels als MetaalNieuws, VerspaningsNieuws en PlaatBewerkingsNieuws worden veel lezers die werkzaam zijn in de metaalbranche bereikt. Volgens een van de oprichters van de magazines – Harold Draaijer – hecht de branche aan print. “Als het in print staat, dan is het waar”, lacht Draaijer van 54U Media.

‘Het krantje dat overal ligt’

Maar na zoveel jaren ervaring in de metaalsector en het feit dat hun product MetaalNieuws door lezers vaak wordt bestempeld als ‘het krantje dat overal ligt’, zegt volgens Draaijer veel over de stabiliteit van de uitgave: “Wat in onze markt ook wel van grote invloed is op de advertentie-inkomsten is dat wij met een klein team werken waarbij wij bijna 24 uur per dag bereikbaar zijn. Samen met twee andere 54U’ers zijn wij ruim 25 jaar een vertrouwde gezichten in de branche. Dan bouw je wel een band op en weten mensen je snel te vinden ze leuke onderwerpen hebben waarover wij dan vervolgens mogen schrijven. Met 50.000 lezers per editie is MetaalNieuws onze belangrijkste titel en hangt als paraplu boven al onze uitgeefactiviteiten.

Lees hier het hele artikel in Imprintant – najaar 2024